štvrtok 22. marca 2012

Namiesto vyučovania negramotnosť?

Pohyb v prírode s buzolou a mapou sa v Škandinávskych krajinách povinne vyučuje na školách.
Všimnite si orientačné športy u nás. Keď sa u nás organizujú majstrovstvá sveta, tak dostanú o 10% menšiu dotáciu. Zato futbalisti, ktorí sa úspešne nedostali na majstrovstvá Európy, dostanú o 67 % viac.

Podľa: http://sport.cas.sk/clanok/217366/navrh-na-zmenu-financovania-sportu-kon-ecne-nejaky-system.html 

Nechcem sa tým dotknúť mládežníckeho futbalu, ktorý tiež chátra.
Ale ak mesačná odmena trénera slovenskej futbalovej reprezentácie Vladimíra Weissa je podľa ekonomického magazínu Trend vyše 34-tisíc eur, pričom ďalších 5000 eur dostáva Weiss za kvalifikačný zápas a 3000 eur za prípravný duel, potom je niekde v rozdeľovaní peňazí chyba, korupcia (ak niečo vracia späť niekomu zodpovednému) alebo chamtivosť...

Dôsledky:

- Orientačná negramotnosť...
Za posledných 20 rokov bolo v orientačných športoch finančne udusených na Slovensku asi 20 klubov, likviduje sa orientačná gramotnosť u detí a mládeže aj na školách.

- Enviromentálna negramotnosť...
Nezabúdajme, že pohyb v prírode vytvára u detí priaznivý vzťah k jej poznávaniu aj ochrane, ako aj k poznávaniu a ochrane vlastných epitelovo-slizničných interakcií s prírodným prostredím, čo z hľadiska súčasnej udržateľnosti biosférickej rovnováhy je nanajvýš aktuálne.

- Imuno-negramotnosť...
Imuno-gramotnosť sa nedá naštudovať prečítaním hoci najnovších vedeckých poznatkov z imunológie, lebo imuno-reflexy možno upevniť len opakovaním.
Imuno-gramotnosť je schopnosť neuroendokrinného a imunitného systému spracovávať a odovzdávať informačné signály, schopnosť si ich zapamätať a učiť sa z predchádzajúcich skúseností, prispôsobivosť na nové nepredvídavé signály, schopnosť vzájomne interaktívne komunikovať a tiež schopnosť sekrečných imunoglobulínov zabezpečiť na epitelových slizniciach spolu s mechanizmami prirodzenej imunity a fyziologickými obrannými bariérami imunitnú exklúziu, t.j. zabrániť mikroorganizmom, baktériovým toxínom, potravinovým antigénom a iným noxám, aby prenikli do makroorganizmu.
Učenlivosť resp. zabudlivosť týchto schopností je dedičná...

Nemalo by ministerstvo školstva zvážiť priority výuky a výchovy, alebo považuje vandalizmus a vulgarizmy na štadiónoch za najlepšiu prezentáciu vyučovacích metód?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára